Zadzwoń teraz 583403892

Zamknij (x)
×

Wybierając rower, musimy odpowiedzieć sobie na bardzo istotne pytanie: gdzie będziemy jeździć, jakie jest główne przeznaczenie naszego roweru? Czy jest to miasto - utwardzone drogi i ścieżki rowerowe, wyznaczone szlaki leśne czy może trudny teren z licznymi wzniesieniami i przeszkodami.

ROWER MIEJSKI

Miasto, krótkie trasy podmiejskim asfaltem lub drogami gruntowymi o dobrej nawierzchni

Najlepiej sprawdza się oczywiście w mieście, czyli w terenie płaskim, na utwardzonych drogach. Bardzo istotna jest tutaj komfortowa, wyprostowana pozycja, która umożliwia nam obserwację otoczenia. Rowery miejskie wyposażone są zwykle w błotniki, koszyk lub bagażnik na zakupy, dzwonek i oświetlenie niezbędne do bezpiecznej jazdy po zmroku.

Jeżeli zależy Ci na tym, żeby rower był lekki i niewielkich rozmiarów, wybierz rower składany. Można go bez problemu złożyć i schować do bagażnika samochodu, do szafy czy pod biurkiem w pracy lub wejść z nim do środków komunikacji miejskiej.

ROWER TREKKINGOWY CROSSOWY

Długie trasy poza miastem, na drogach gruntowych i asfaltowych, miejskie dojazdy i leśne ścieżki 

Trekkingi to rowery przeznaczone na dłuższe wycieczki rowerowe. Od rowerów miejskich różnią się geometrią ramy. Pozycja rowerzysty jest bardziej pochylona, ale wciąż niemal wyprostowana co pozytywnie wpływa na komfort jazdy. Większe i smuklejsze koła o rozmiarze 28” łatwiej pokonują nierówności. Rowery trekkingowe również wyposażone są w błotniki, oświetlenie, wygodne siodła oraz w bagażniki.

Rowery crossowe są uboższe w wyposażenie dodatkowe i posiadają bardziej sportową geometrię.

ROWER GÓRSKI (MTB)

Szlaki turystyczne i leśne, zróżnicowane trasy w terenie

Rowery górskie stworzone są do jazdy w terenie. Ważna jest tu pochylona pozycja na rowerze pozwalająca  balansować ciałem na wybojach i zakrętach. Na podjazdach przydaje się też duża liczba biegów, a przy zjazdach - solidne hamulce. Rower musi być lekki i wyposażony w osprzęt oraz opony zdolne znieść piach, błoto i kamienie. Rowery górskie wyposażone są zwykle w amortyzator, ale nie posiadają błotników, bagażnika i innych akcesoriów. Jeżeli szukasz ekstremalnych doznań – rozważ zakup roweru do dirtu (do skakania). W tego typu rowerach nie ma przerzutek, a często nawet przedniego hamulca. Mają za to bardzo mocne, wytrzymale koła i wzmocnione ramy.

ROWER SZOSOWY

Szosa, asfalt

Rowery szosowe charakteryzuje krótka rama, koła 28”, bardzo wąskie opony o gładkim bieżniku i charakterystyczna gięta w kierunku ziemi kierownica. Pozycja rowerzysty jest mocno pochylona. Konstrukcja roweru szosowego podporządkowana jest osiąganiu jak największych prędkości, pozwala na gwałtowne przyśpieszanie, ale wiąże się przeważnie z mniejszym komfortem jazdy.