Kiedy zaczęto projektować całkowicie nowego Stumpjumpera, postawiono sobie ambitne cele. Musiał być doskonały na każdym rodzaju szlaku, dla każdego stylu jazdy. Aby to osiągnąć, chciano poważnie zredukować masę bez poświęcania trwałości, sztywnej, responsywnej ramy, która wciąż jest lekkia i żwawa, geometrii, która poprawia jakość jazdy każdego rowerzysty oraz najlepszej kinematyki zawieszenia, jaką znamy. Okazuje się, że w nowym Stumpjumperze możesz mieć ciastko i zjeść ciastko. Udoskonalono kinematykę zawieszenia Stumpjumpera, aby wydobyć najlepsze możliwe osiągi w 130mm skoku. Niezliczone godziny prac w laboratorium nad zawieszeniem i testy w terenie doprowadziły do powstania wyrafinowanego roweru o średnim skoku, który pożera duży teren jak grawitacyjna bestia, wszędzie radzi sobie jak marzenie i wspina się, jakby miał silnik. Geometria S-Sizing nowego Stumpjumpera trafia w samo sedno progresji. Jest długa, niska, z krótkim offsetem widelca i bardziej stromym kątem rury podsiodłowej. Połączenie tych cech sprawia, że jazda jest bardziej stabilna, bardziej komfortowa podczas wspinaczki i lepsza wszędzie. Dzięki regulacji FlipChip możesz jeszcze dokładniej dopasować rower, aby Twój nowy Stumpjumper sprawował się bez zarzutu w każdym terenie, jaki wybierzesz. Ramy Rider-First Engineered™ wykorzystują specyficzne dla rozmiaru podejście do charakterystyki jazdy, które zapewnia wzorcowe prowadzenie i nieskazitelne osiągi, niezależnie od rozmiaru ramy i jeźdźca. Obojętnie czy jeździsz DH na rozmiarze S1, czy S6, doświadczysz tych samych cech jazdy - ostrego pokonywania zakrętów i zrównoważonej sztywności przodu i tyłu - przy możliwie najniższej masie, a mówiąc niska, mamy na myśli naprawdę niską masę. Kiedy wprowadzono SWAT™ w modelu Stumpjumper w 2016 roku, zwiększyonoprzestrzeń w schowku i dodano miejsce na pompki i akcesoria. W nowym Stumpjumperze zachowaliśmy te same znaki rozpoznawcze projektu, które znasz i kochasz.