Filtruj według

Cena

Lista produktów marki Mavic

Części rowerowe do kół Mavic to wysokiej klasy produkty oparte na wieloletnim doświadczeniu.

Znaleźliśmy 1 produkty spełniające wybrane kryteria

keyboard_arrow_down

Historia marki Mavic zaczęła się w 1889 roku w Lyonie we Francji. Dwaj bracia, Léon i Laurent Vielle, założyli firmę zajmującą się niklowaniem metali, a Charles Idoux i Lucien Chanel rozpoczęli produkcję i sprzedaż części rowerowych. Pierwsi z nich stworzyli Établissements Métallurgiques du Rhône (EMR), która prowadziła markę AVA, natomiast drudzy stworzyli MAVIC: Manufacture d' Articles Vélocipédiques Idoux et Chanel. Cechą wspólną tych dwóch firm był ich dyrektor generalny, Henry Gormand.

W 1934 roku „Bavolet Mudguard” był jednym z flagowych produktów marki, była to obręcz z oczkami „dura”, która przyciągała uwagę. Na wydrążonej obręczy z duraluminium firma Mavic stworzyła rodzaj „rurki” zwanej oczkiem, która podtrzymuje napięcie szprych poprzez dolną i górną ściankę obręczy. Włoch Mario Longhi udoskonalił ten sam proces i zgłosił swój patent 5 stycznia 1934 roku, dwie godziny przed firmą Mavic! Pozwolił firmie Mavic korzystać z tej innowacji na podstawie licencji do 1947 roku. Obręcze te ważyły 750 g (w porównaniu z 1,2 kg w przypadku standardowych obręczy stalowych), a Antonin Magne przetestował je w ścisłej tajemnicy (zostały pomalowane na kolor drewna) podczas Tour de France w 1934 roku. Od tego momentu produkty Mavic kojarzone były z wyścigami i mistrzami.

Aerodynamika była inspiracją dla pierwszych kół Mavic. Koło stało się istotnym przedmiotem zainteresowania inżynierów marki, którzy czerpali inspirację z pierwszych badań aerodynamicznych. W 1973 roku dział badawczy pracował nad kołem z włókna szklanego, pierwszym zaprojektowanym przez Mavic. Przetestowane na torze i na drodze, nigdy nie zostało jednak użyte w wyścigu, ponieważ przepisy tego zabraniały. Jednak badania aerodynamiczne zostały już uwzględnione, a firma Mavic uczyniła je głównym przedmiotem swoich projektów.

Podczas wyścigów firma Mavic zapewniała wszystkim kolarzom „neutralną i bezpłatną” pomoc, opartą na dwóch kluczowych ideach: umieszczeniu w pełni wyposażonego samochodu przed peletonem, aby zapewnić natychmiastową pomoc oraz oferowaniu kompletnej usługi łączności radiowej między samochodami (organizatorami, lekarzami, kierownikami drużyn, dziennikarzami itp.). Pierwsza usługa pomocy wyścigowej firmy Mavic sięga 1973 roku i wyścigu Paryż-Nicea. Bruno Gormand, który w 1972 roku w ostatniej chwili zaoferował swój samochód kierownikowi drużyny, którego samochód zepsuł się podczas Critérium du Dauphiné Libéré, wpadł na pomysł świadczenia tej „neutralnej” usługi pomocy, która była całkowicie innowacyjna i lepiej dostosowana do potrzeb kolarzy i organizatorów.

W 1975 roku Mavic wprowadziło szereg innowacji. Należały do nich pierwsze obręcze anodowane, poddane obróbce zwiększającej twardość ścianek koła i chroniącej je przed korozją. Po raz pierwszy na rynku pojawiły się kolorowe obręcze: srebrne, złote lub niebieskie. To słynny kolor SSC Blue. Nigdy wcześniej nie widziany w wyścigach.

W tym samym roku firma Mavic wprowadziła innowacje w zakresie łożysk i stworzyła piastę 500. Uszczelnione łożyska pierścieniowe, kołnierze dostosowane do głowicy szprychy i wygięcia. Wkrótce stała się ona „regulowana i zdejmowana”, stając się modelem 500 RD. Dzięki tej nowej jakości łożysk firma Mavic stworzyła suport z jednoczęściowym korpusem i idealnie wyrównanymi uszczelnionymi łożyskami pierścieniowymi: model 600 RD.

Obręcz typu clincher przechodzi do historii kolarstwa. Była to pierwsza obręcz dwupoziomowa z haczykami dostosowanymi do opon wysokociśnieniowych opracowanych przez Michelin, opon Elan. Dzięki tej opatentowanej koncepcji firma Mavic opracowała nową generację obręczy, które korzystały ze wszystkich najnowszych innowacji technologicznych. W świecie wyścigów stopniowo zmniejszało się wykorzystanie opon dętkowych na rzecz opon tubeless.

W 1979 roku „Tout Mavic” sprawił, że marka stała się częścią historii wyścigów. Mavic, który już produkował piasty, suporty, zestawy sterowe, pedały i tarcze, stworzył słynne zestawy „Tout Mavic”. Jednym z przykładów jest zestaw 1000 Spécial Service Courses z obręczami SSC Grise Paris-Roubaix i G40, na którym Sean Kelly wygrał wyścig Paryż-Roubaix w 1984 roku.

W 2017 roku firma Mavic świętuje 40 lat współpracy z Tour de France. Od 1977 roku kolarze biorący udział w największym wyścigu kolarskim świata korzystają z żółtych samochodów pomocy technicznej Mavic.

W tym samym roku wprowadzono na rynek buty Comete Ultimate Shoes, nowe buty w pełni połączone z rowerem. Dzięki karbonowej skorupie o minimalnej elastyczności materiału buty Comete Ultimate Shoes zapewniają 19% wzrost zakresu ruchu stopy, a także ultra niską wysokość podeszwy wynoszącą 4,5 mm, co pozwala zaoszczędzić 15% energii.

W 2018 roku wprowadzono nowy system wolnego koła Instant Drive 360, który jest lżejszy i gwarantuje niezwykle szybkie sprzężenie, z punktem co 9°. Ponadwymiarowa bezkontaktowa gumowa uszczelka redukuje tarcie do minimum, a szeroki wybór adapterów sprawia, że jest on kompatybilny ze wszystkimi typami ram i osi, do stosowania we wszystkich kołach MTB w 2019 roku (z wyjątkiem Deemax DH). 

W 2020 roku, wraz z przejęciem przez grupę Bourrelier, firma Mavic ponownie stała się rodzinnym przedsiębiorstwem o sprawnym i autonomicznym zarządzaniu, ponownie skupiając się na produktach, które zapewniły marce tak wielki sukces.

W 2021 roku wprowadzono na rynek Fore Carbon, pierwsze „prawdziwe” koło bezdętkowe bez taśmy do obręczy. Mavic jest jedyną marką, która oferuje punkt mocowania szprych zapewniający taką sztywność przy tak lekkiej obręczy. Aluminiowa wkładka jest wtopiona w obręcz, pomiędzy warstwami węgla, aby zapewnić wzmocnione połączenie między szprychą a obręczą.

W naszym sklepie rowerowym znajdziesz części rowerowe Mavic. Produkty opracowane o wieloletnie doświadczenie to coś, czego nie może zabraknąć w jednośladzie.

check Produkt dodany do porównania.

check Produkt dodany do listy życzeń

Loading...