Regulamin sklepu internetowego Wysepka.pl
Niniejszy Regulamin na trwały nośnik możesz pobrać pod tym adresem.
§ 1 DEFINICJE
Użyte w niniejszym Regulaminie definicje oznaczają:
- SPRZEDAWCA – Wysepka sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku (80-309), przy ulicy Grunwaldzkiej 470, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000960879; NIP: 5840251971, REGON: 190763584, kapitał zakładowy: 987 273,00 zł.
- KLIENT – osoba fizyczna, prawna, lub inna jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, działająca przez osobę umocowaną, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych.
- KONSUMENT – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą.
- SKLEP INTERNETOWY / SKLEP – sklep wysyłkowy dostępny pod adresem https://www.wysepka.pl/ umożliwiający zawarcie Umowy Sprzedaży na odległość.
- SKLEP STACJONARNY – placówka sprzedaży stacjonarnej Sprzedawcy, mieszcząca się przy ulicy Grunwaldzkiej 470, 80-309 Gdańsk.
- DANE OSOBOWE – informacje o możliwej do zidentyfikowania lub zidentyfikowanej osobie fizycznej, przy czym możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to taka, jaką można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować na podstawie takich identyfikatorów jak imię i nazwisko, dane o lokalizacji, adres IP, identyfikatory plików cookie czy inne; a także szczególne czynniki określające tożsamość osoby fizycznej.
- REJESTRACJA – czynność wykonywana jednorazowo celem założenia Konta Klienta w Sklepie Internetowym.
- KONTO KLIENTA – podstrona Sklepu Internetowego zbierająca dane Klienta oraz jego poprzednie Zamówienia.
- LOGIN – adres e-mail podany przez Klienta w procesie Rejestracji. Utworzenie Loginu wymaga potwierdzenia adresu e-mail przez Klienta, za pomocą linku aktywacyjnego wysyłanego na podany adres e-mail.
- HASŁO – ciąg znaków alfanumerycznych umożliwiający zalogowanie się na Konto Klienta.
- TOWAR – produkty oferowane w Sklepie Internetowym.
- STRONA PRODUKTOWA – strona Sklepu Internetowego przedstawiająca informacje o oferowanym Towarze.
- CENA – podana w polskich złotych kwota wynagrodzenia brutto (obejmująca podatek) należna Sprzedawcy tytułem zawarcia Umowy Sprzedaży.
- PROMOCJA – specjalna oferta Sklepu Internetowego prowadzona na zasadach wyrażonych w odrębnym regulaminie.
- KOD RABATOWY – ciąg znaków alfanumerycznych umożliwiający skorzystanie z Promocji po spełnieniu warunków wyrażonych w regulaminie danej Promocji.
- KOSZYK – podstrona Sklepu Internetowego umożliwiająca modyfikację i przegląd zawartych w nim Towarów celem złożenia Zamówienia.
- ZAMÓWIENIE – przesłane Sprzedawcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego oświadczenie woli Klienta do zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość.
- UMOWA SPRZEDAŻY – zawarta na odległość umowa sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą, zawierana na zasadach zawartych w niniejszym Regulaminie.
- NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna oferowana przez Sprzedawcę, polegająca na przesyłaniu Klientom informacji o charakterze marketingowym, dotyczących działalności Sprzedawcy. Newsletter to usługa do której obowiązuje osobny zapis, wymagająca podania przez Klienta adresu e-mail, na który będą przesyłane wiadomości, a także udzielenia zgody na otrzymywanie treści marketingowych.
- USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną w rozumieniu Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.); świadczona na podstawie umowy zawartej między Sprzedawcą i Klientem, na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie i Polityce Prywatności Sprzedawcy.
- POLITYKA PRYWATNOŚCI – dokument zawierający informacje na temat przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę, dostępny pod tym adresem.
- REGULAMIN – niniejszy Regulamin Sklepu Internetowego.
- GWARANCJA – zobowiązanie producenta towaru określające jego obowiązki oraz uprawnienia Klienta w przypadki wadliwości Towaru.
- RĘKOJMIA / RĘKOJMIA KONSUMENCKA – odpowiedzialność Sprzedawcy względem Klienta w przypadku sprzedaży Towaru z wadą fabryczną.
§ 2 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym zasady zawierania Umów Sprzedaży na odległość za pomocą Sklepu Internetowego.
- Akceptacja niniejszego Regulaminu jest dobrowolna, jednak konieczna do założenia Konta Klienta lub złożenia Zamówienia.
- Korzystanie ze Sklepu Internetowego wymaga spełnienia przez system teleinformatyczny i urządzenie końcowe obsługiwane przez Klienta minimalnych wymagań technicznych:
- posiadanie komputera lub innego urządzenia, połączonego z siecią Internet.
- korzystanie z przeglądarki wspieranej przez system operacyjny urządzenia, z włączoną obsługą JavaScript oraz Cookies.
- posiadanie aktywnego adresu e-mail, na który Klient otrzyma potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży.
- posiadanie klawiatury lub innego urządzenia wskazującego umożliwiającego wypełnienie formularzy elektronicznych w sposób poprawny.
- Uwagi dotyczące działania Sklepu Internetowego można zgłaszać Sprzedawcy pisemnie, telefonicznie i mailowo na adresy podane w § 2 pkt 8. Sprzedawca ustosunkuje się do złożonej przez Klienta reklamacji w ciągu 14 dni od jej otrzymania.
- Sklep prowadzi wyłącznie sprzedaż detaliczną Towarów prezentowanych na Stronach Produktowych.
- Sprzedawca może powierzyć wykonywanie poszczególnych czynności lub obsługę Sklepu podwykonawcom. Nie ma to wpływu na jakość i zakres usług Sprzedawcy, w każdym takim wypadku Sprzedawca jest stroną umowy.
- Prezentowane w Sklepie Internetowym informacje nie stanowią oferty w myśl przepisów Kodeksu Cywilnego, stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia Umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Ze sprzedawcą można kontaktować się:
- telefoniczne: 58 522 35 80
- pocztą elektroniczną: olivia@wysepka.pl
- pocztą tradycyjną: Wysepka sp. z o.o.
ul. Grunwaldzka 470
80-309 Gdańsk
§ 3 ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Sprzedawca na rzecz Klientów świadczy nieodpłatne Usługi Elektroniczne:
- Konto Klienta (w tym historia zamówień);
- umawianie wizyt w serwisie rowerowym;
- Newsletter;
- Koszyk;
- Płatności Online;
- Powiadomienie o dostępności Towaru
- kalkulator wysokości rat.
- Sprzedawca zobowiązuje się do świadczenia Usług Elektronicznych na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie i Polityce Prywatności.
- Umowa o świadczenie Usług Elektronicznych zawierana jest po spełnieniu następujących warunków:
- wypełnienia przez Klienta wymaganych danych i przesłania ich do Sprzedawcy;
- akceptacji niniejszego Regulaminu;
- złożenia oświadczenia o zapoznaniu się z Polityką Prywatności.
- Umowa o świadczenie Usług drogą Elektroniczną zawierana jest na czas:
- nieoznaczony – Konto Klienta, Newsletter;
- oznaczony – Koszyk, płatności online, powiadomienie o dostępności towaru, umawianie wizyt w serwisie rowerowym, kalkulator wysokości rat.
- Klient zobowiązany jest do:
- podania w Zamówieniu oraz formularzach niezbędnych danych, które są aktualne i prawdziwe;
- niezwłocznego aktualizowania danych w przypadku ich zmiany;
- korzystania z oferowanych przez Sprzedawcę Usług Elektronicznych w sposób niezakłócający działań Sprzedawcy, Sklepu Internetowego oraz korzystania ze Sklepu przez innych Klientów, a także korzystania z Usług Elektronicznych w sposób zgodny z przepisami obowiązującego prawa, postanowieniami Regulaminu i Polityki Prywatności;
- terminowej zapłaty Ceny i innych ustalonych przez Klienta i Sprzedawcę kosztów;
- nieprzekazywania i niedostarczania za pomocą Sklepu Internetowego jakichkolwiek treści niezgodnych z prawem oraz naruszających dobra osobiste i majątkowe prawa autorskie osób trzecich;
- niepodejmowania czynności mających na celu wejście w posiadanie informacji nieprzeznaczonych dla Klienta, w tym danych innych Klientów;
- niepodejmowania się nieuprawnionej modyfikacji Cen, opisów Towarów ani innych treści dostarczonych przez Sprzedawcę w ramach Sklepu Internetowego.
§ 4 REJESTRACJA – ZAŁOŻENIE KONTA KLIENTA
- Klient posiada możliwość założenia Konta Klienta w ramach Sklepu Internetowego. Nie jest to konieczne do złożenia Zamówienia. Aby utworzyć Konto Klienta należy wybrać element „Zaloguj się”, a następnie przejść do strony „Rejestracja”. Po uzupełnieniu i przesłaniu formularza rejestracji do Sprzedawcy Klient otrzyma wiadomość e-mail z informacją o poprawnym założeniu Konta Klienta.
- Rejestracja Konta Klienta stanowi zawarcie pomiędzy Klientem a Sprzedawcą Umowy o świadczenie Usług Elektronicznych.
- W zarejestrowanym Koncie Klienta istnieje możliwość modyfikacji danych Klienta podanych przy rejestracji, a także przeglądu złożonych Zamówień.
- Konto Klienta jest usługą nieodpłatną, zawieraną na czas nieokreślony. Klient ma prawo do wypowiedzenia Umowy Elektronicznej w każdym czasie, za pomocą oświadczenia przesłanego Sprzedawcy drogą elektroniczną lub pisemnie na adres Sklepu Stacjonarnego. Z chwilą rozwiązania Umowy Elektronicznej Konto Klienta zostaje usunięte z bazy danych Sprzedawcy. W przypadkach, w których Klient posiada zamówienie w trakcie realizacji, Konto Klienta zostanie usunięte po zakończeniu tego procesu.
§ 5 SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
- W celu realizacji Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta danych adresowych i kontaktowych (imię i nazwisko, ulica, kod pocztowym, miasto, numer telefonu, adres e-mail). Podanie tych danych jest dobrowolne, jednak konieczne do realizacji Zamówienia. Sprzedawca wykorzystuje otrzymane dane wyłącznie w celu realizacji złożonego przez Klienta Zamówienia w Sklepie Internetowym.
- Zamówienie można złożyć zarówno posiadając Konto Klienta w Sklepie, jak również bez rejestracji.
- Zamówienia w Sklepie można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Klient składa zamówienie poprzez dodanie do Koszyka interesujących go Towarów za pomocą Stron Produktowych, następnie uzupełniając formularze w kolejnych krokach Koszyka.
- Złożenie Zamówienia przez Klienta jest jego oświadczeniem o zakupie Towaru na użytek własny, nie w celach zarobkowych.
- Jako skutecznie złożone Zamówienie uznaje się takie, w którym Klient uzupełnił wszystkie formularze i zatwierdził wybór za pomocą przycisku „Zamawiam i płacę”. Potwierdzenie zamówienia tym przyciskiem jest zobowiązaniem do opłacenia Zamówienia przez Klienta.
- Do zawarcia Umowy Sprzedaży dochodzi w momencie otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail przesyłanej przez Sprzedawcę po złożeniu Zamówienia. Wiadomość ta jest potwierdzeniem otrzymania Zamówienia przez Sprzedawcę, wraz z wyszczególnieniem zamówionych Towarów.
- Do każdego zamówienia Sprzedawca wystawia paragon fiskalny lub fakturę VAT. Jeżeli Klient chce otrzymać fakturę, powinien na etapie składania Zamówienia złożyć takie zapotrzebowanie i uzupełnić dodatkowy formularz.
- Przedstawione na Stronach Produktowych zdjęcia mogą różnić się od wysłanego Towaru w stopniu nieznacznym, nie ma to jednak wpływu na parametry techniczne Towaru.
- W przypadku otrzymania paczki z widocznymi uszkodzeniami należy uzupełnić przy kurierze dostarczającym protokół szkody umożliwiający wymianę Towaru i dochodzenie odszkodowania.
§ 6 CENY TOWARÓW
- Ceny Towarów na poszczególnych stronach Sklepu Internetowego podane są w PLN oraz zawierają podatek VAT. Ceny nie zawierają ewentualnych kosztów dostawy, które określone są na stronie Dostawa.
- Całkowita wartość zamówienia obejmująca Ceny Towarów oraz koszt dostawy przedstawiona jest w ostatnim kroku Koszyka.
- Minimalna wartość Zamówienia wynosi 10 zł.
- Strony Produktowe Sklepu Internetowego mogą przedstawiać oferty Promocyjne obniżające Ceny. Promocje w Sklepie Internetowym nie łączą się, jeżeli regulamin danej Promocji nie stanowi inaczej.
- Podczas prowadzonej Promocji Sprzedawca przy obniżonej Cenie Towaru umieści także informację o najniższej Cenie danego Towaru w okresie ostatnich 30 dni przed trwającym obniżeniem Ceny.
§ 7 FORMY PŁATNOŚCI I DOSTAWY
- Za zamówione Towary można dokonać płatności:
- gotówką lub kartą płatniczą przy odbiorze osobistym w Sklepie Stacjonarnym;
- gotówką lub kartą przy odbiorze za pobraniem u Przewoźnika – dotyczy Towarów poza kategorią „Rowery”;
- przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy o numerze: 25 1160 2202 0000 0002 6743 8569;
- płatności BLIK, odroczone, kartą płatniczą, przelewem elektronicznym poprzez zewnętrzny system płatności imoje, obsługiwany przez ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach (40-086), przy ul. Sokolskiej 34, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000005459, NIP: 6340135475 oraz REGON: 271514909;
- z podziałem na raty obsługiwane przez Santander Bank Polska S.A. z siedzibą w Warszawie (00-854), przy ul. Jana Pawła II 17, wpisanym do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000008723, NIP: 8960005673 oraz REGON: 930041341;
- za pomocą leasingu udostępnionego przedsiębiorcom, działającego przez system ING Lease Now, obsługiwany przez ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach (40-086), przy ul. Sokolskiej 34, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000005459, NIP: 6340135475 oraz REGON: 271514909 – dotyczy wyłącznie Towarów z kategorii „Rowery”;
- za pomocą leasingu udostępnionego przedsiębiorcom, działającego przez system LeaseLink, obsługiwany przez LeaseLink Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (03-840), przy ul. Grochowskiej 306/308, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000477046, NIP: 5272698282 oraz REGON: 146815482 – dotyczy wyłącznie Towarów z kategorii „Rowery”.
- Sklep Internetowy zakupione Towary wysyła za pośrednictwem firm:
- AmbroExpress – produkty z kategorii „Rowery”;
- InPost.
- Koszt dostawy uzależniony jest od zakupionych Towarów oraz wybranej metody dostarczenia, wynosi od 0 zł do 24 zł. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie Dostawa.
§ 8 REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
- Za zrealizowane Zamówienie uważa się takie, które przeszło wszystkie etapy realizacji, czyli rozpoczęcie realizacji, przekazanie przesyłki firmie kurierskiej oraz przekazanie przesyłki Klientowi lub wyznaczonej przez niego osobie trzeciej.
- Wykonanie zawartej Umowy Sprzedaży rozpoczyna się z momentem przygotowania Zamówienia do wysyłki.
- Czas realizacji Zamówienia wynosi od 1 do 2 dni roboczych, chyba, że na Stronie Produktowej zaznaczono inaczej.
- Klient ma prawo dokonać zmian w Zamówieniu lub wycofać je do momentu wysłania Zamówienia.
§ 9 REKLAMACJE I ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY
- Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczania niewadliwego Towaru.
- Umowy Sprzedaży zawarte przed 1 stycznia 2023 r., zarówno z Konsumentami, jak i Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta, nanoszą na Sprzedawcę odpowiedzialność za wady Towaru określoną w przepisach ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeksu Cywilnego (Dz. U. z 1964, Nr 16, poz. 93, z późn. zm.), w szczególności na podstawie art. 556 i następnych Kodeksu Cywilnego, w brzmieniu obowiązującym w dniu zawarcia Umowy Sprzedaży.
- W przypadku Umów Sprzedaży zawartych po dniu 1 stycznia 2023 r. Sprzedawca ponosi wobec:
- Konsumentów, odpowiedzialność za niezgodność Towaru z Umową Sprzedaży na zasadach określonych w przepisach Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 z poźn. zm.), w szczególności na podstawie art. 43a i następnych Ustawy o prawach konsumenta,
- Przedsiębiorców na prawach Konsumenta, odpowiedzialność za niezgodność Towaru z Umową Sprzedaży na zasadach określonych niniejszym Regulaminem lub gdy Towar ma wadę na podstawie ustawy z 23 kwietnia 1964 r. Kodeksu Cywilnego (Dz. U. z 1964, Nr 16, poz. 93, z późn. zm.).
- Dostarczony Towar uznaje się za zgodny z Umową Sprzedaży, jeśli w zgodzie z nią pozostają jego:
- opis, rodzaj, ilość, jakość, funkcjonalność i kompletność;
- przydatność do szczególnego celu, do którego zazwyczaj używa się tego rodzaju Towar, przy uwzględnieniu norm technicznych, przepisów obowiązującego prawa oraz dobrych praktyk;
- ilość i cechy Towaru, w tym trwałość i bezpieczeństwo, są takie same, jak typowe dla tego rodzaju produktu, a także takie, jakich Konsument lub Przedsiębiorca może rozsądnie oczekiwać;
- opakowanie, instrukcje i akcesoria dostarczone z Towarem są takie, jakich Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta może rozsądnie oczekiwać;
- jakość Towaru, która stanowi taki sam poziom, jak przedstawione Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta próbka lub wzór.
- W przypadku gdy Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta został wyraźnie poinformowany o odbieganiu konkretnej cechy od wymogów zgodności z Umową, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży, a także wyraźnie zaakceptował ten fakt, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za niezgodność Towaru z Umową Sprzedaży istniejącą w chwili jego dostarczenia i w ciągu dwóch lat od tej chwili. Zakłada się, że brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży, ujawniający się w ciągu dwóch lat od dostarczenia, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie udowodni się innego stanu lub tego założenia nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności Towaru z Umową Sprzedaży.
- Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności Towaru z Umową, jeżeli brak ten był mu znany i został przez niego zatajony,
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta ma prawo żądać naprawy lub wymiany Towaru niezgodnego z Umową.
- Sprzedawca ma prawo do dokonania wymiany Towaru, gdy Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy Towaru, gdy Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta żąda wymiany Towaru, jeżeli wybrany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta sposób doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową jest niemożliwy lub wymagałby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. W przypadku, gdy naprawa i wymiana Towaru są niemożliwe lub wymagające nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, ma on prawo odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
- Oceniając nadmierność kosztów dla Sprzedawcy bierze się pod uwagę wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności wartość produktu zgodnego z Umową, znaczenie braku zgodności Towaru z Umową, a także nadmierne niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży.
- Naprawa lub wymiana Towaru dokonywana jest w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca otrzymał od Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta informację o braku zgodności z Umową Sprzedaży, bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta, z uwzględnieniem specyfiki Towaru. Koszty naprawy lub wymiany Towaru, w tym opłaty przewozowe, koszt materiałów i robocizny, ponosi Sprzedawca.
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta zobowiązany jest do udostępnienia Sprzedawcy Towaru podlegającego wymianie lub naprawie. Sprzedawca odbiera Towar na swój koszt.
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta nie jest zobowiązany do poniesienia opłat za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony.
- W przypadku niezgodności Towaru z Umową Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta ma prawo do złożenia oświadczenia o obniżeniu Ceny lub odstąpieniu od Umowy, gdy:
- Sprzedawca zgodnie z § 9 pkt. 9 odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową;
- Sprzedawca zgodnie z § 9 pkt. 11 lub pkt. 12 nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową;
- Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową, jednak brak zgodności nadal występuje;
- Brak zgodności Towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnione jest obniżenie Ceny lub odstąpienie od Umowy Sprzedaży, bez skorzystania ze środków opisanych w § 9 pkt. 8 do pkt. 13;
- Sprzedawca wyda oświadczenie, lub dojdzie do takich okoliczności, w których doprowadzenie Towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta będzie niemożliwe.
- Obniżenie Ceny musi pozostać w takiej proporcji do Ceny z Umowy Sprzedaży, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową pozostaje do Towaru zgodnego z Umową Sprzedaży.
- Sprzedawca ma obowiązek zwrócić Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta należność wynikającą ze skorzystania z prawa do obniżenia Ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu Ceny od Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta.
- Odstąpienie od Umowy Sprzedaży nie jest możliwe, gdy brak zgodności Towaru z Umową jest nieistotny.
- Jeżeli Umowa Sprzedaży obejmowała większą ilość Towarów, z czego brak zgodności z Umową dotyczy jedynie części z nich, Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta ma prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży zarówno wyłącznie z Towarów nie spełniających warunków Umowy, jak i innych Towarów z tej Umowy, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, by Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z Umową Sprzedaży.
- W przypadku reklamacji można kontaktować się ze Sprzedawcą:
- Telefoniczne: 58 522 35 80
- Pocztą elektroniczną: olivia@wysepka.pl
- Pocztą tradycyjną: Wysepka sp. z o.o.
ul. Grunwaldzka 470
80-309 Gdańsk - Za pomocą zakładki Kontakt.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądań Klienta nie później niż w terminie 14 dni. Towar niezgodny z Umową należy odesłać na adres: Sklep Rowerowy Wysepka, ul. Grunwaldzka 470, 80-309 Gdańsk.
- Kwoty należne Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta wskutek skorzystania z prawa do reklamacji Sprzedawca zwraca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania Towaru lub potwierdzenia jego wysłania.
- Zwrotu Ceny Sprzedawca dokonuje za pomocą oryginalnej formy płatności, chyba, że Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Uzupełnienie Formularza Reklamacji nie jest obowiązkowe, jednak może przyspieszyć proces rozpatrywania reklamacji.
§ 10 ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY
- Konsumentowi i Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży zgodnie z ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
- Klient posiada prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży bez podania przyczyn w terminie 30 dni od dnia otrzymania Towaru. Jeżeli Zamówienie było wysłane w kilku przesyłkach, termin ten liczy się od dnia dostarczenia ostatniej z nich. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy Sprzedaży wystarczy złożenie oświadczenia przed upływem 30 dni na adres Sprzedawcy dostępny w § 2 pkt. 7 niniejszego Regulaminu. Klient posiada możliwość skorzystania z gotowego wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Zwracany Towar należy wysłać na adres: Sklep Rowerowy Wysepka, ul. Grunwaldzka 470, 80-309 Gdańsk.
- W przypadku skutecznego wykonania prawa do odstąpienia, Umowę Sprzedaży uważa się za niezawartą. Klient ponosi odpowiedzialność wyłącznie za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z Towaru w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia cech, funkcjonowania i charakteru Towaru.
- Zwrotu Towaru należy dokonać niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
- Koszt dostawy zwracanego Towaru ponosi Klient. Koszt ten wynosi maksymalnie 25 zł w przypadku przesyłki zawierającej mniejsze produkty lub około 100 zł w przypadku przesyłki z rowerem.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu Ceny wraz z opłatą dostarczenia Towaru do Klienta (w przypadku zwrotu wszystkich Towarów zawartych na Umowie Sprzedaży) niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Klienta oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Sprzedawca może wstrzymać się z dokonaniem zwrotu kwoty do momentu otrzymania Towaru lub potwierdzenia jego wysyłki. Zwrot dokonywany jest za pomocą pierwotnego sposobu płatności, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z dodatkowymi kosztami. Jeżeli Klient wybrał inny sposób dostarczenia zwracanego Towaru niż najtańsza dostępna metoda, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu poniesionych przez Klienta dodatkowych kosztów.
- Prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Klientowi w przypadkach wskazanych w przepisach ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r., w szczególności w przypadku Umowy Sprzedaży, w której przedmiotem świadczenia jest Towar:
- wyprodukowany według specyfikacji Klienta, służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, nieprefabrykowany;
- ulegający szybkiemu zepsuciu, posiadający krótki termin przydatności do użycia;
- dostarczany w szczelnym opakowaniu, którego po otwarcia nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
§ 11 OPINIE
- Sklep Internetowy korzysta z serwisu Zaufane.pl (Zaufane sp. z o.o. z siedzibą w Rzeszowie wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem 0001057326, NIP 5170439594 , REGON 526350112) celem zbierania opinii o Sklepie i Produktach.
- Klient jest zobowiązany do udzielenia zgody na badanie satysfakcji podczas składania zamówienia w Sklepie Internetowym, by Sprzedawca mógł udzielić serwisowi Zaufane.pl niezbędnych informacji o Zamówieniu, umożliwiających wystawienie opinii. Wystawianie opinii przez Klientów jest dobrowolne.
- Regulamin serwisu Zaufane.pl można znaleźć pod adresem: https://zaufane.pl/regulamin
§ 12 NEWSLETTER
- Jedną z funkcjonalności Sklepu Internetowego jest oferowana przez Sprzedawcę usługa Newsletter, polegająca na przesyłaniu do Klienta informacji o działalności Sprzedawcy, oferowanych przez niego Towarach i usługach oraz ofertach specjalnych i promocjach. Informacje te przesyłane są przez Sprzedawcę pocztą elektroniczną na adres e-mail podany przez Klienta przy rejestracji do usługi, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Klient może zapisać się do usługi Newsletter podając adres e-mail w formularzu zapisu do tej usługi. Po przesłaniu formularza, Klient otrzymuje wiadomość z linkiem do potwierdzenia zapisu, którego należy użyć aby skutecznie zapisać się do usługi Newsletter.
- Zapis, jak i korzystanie z usługi Newsletter jest dobrowolne i nieodpłatne.
- Usługa Newsletter jest świadczona na czas nieoznaczony. Klient w każdej chwili może zrezygnować z tej usługi za pomocą przycisku „Wypisz się” dostępnego w każdej wiadomości dotyczącej usługi Newsletter otrzymanej od Sprzedawcy. Po wypisaniu się z Newslettera Klient może otrzymywać wiadomości Newsletter przez okres nie dłuższy niż 30 dni, do czasu technicznego przeprocesowania wypisu przez Sprzedawcę.
§ 13 WARUNKI LICENCYJNE
- Sprzedawca udziela na rzecz Klientów korzystających ze Sklepu nieodpłatnej licencji w zakresie własnego użytku osobistego i w celu umożliwienia korzystania ze Sklepu, z zachowaniem niniejszych warunków.
- Nazwa Sklepu, projekt graficzny Sklepu, struktura Sklepu, Sklep, kod źródłowy lub skompilowany Sklepu, strony internetowe służące do obsługi Sklepu oraz wszelkie dokumenty opracowane przez Sprzedawcę w związku z udostępnieniem Sklepu, włączając w to również powiązane utwory, w tym Regulamin oraz inne dokumenty lub wiadomości przesyłane w związku ze świadczeniem usług, stanowią utwory w rozumieniu przepisów prawa autorskiego. Sprzedawca nie przenosi na Klienta praw autorskich majątkowych do Sklepu ani żadnych utworów stanowiących jego część, ani uprawnienia do przyznawania zezwoleń w przedmiocie rozporządzania prawami autorskimi majątkowymi do tych utworów lub Sklepu i korzystania z nich, a także na wykonywanie innych praw zależnych, niezastrzeżonych w warunkach licencyjnych.
- Prawo do używania Sklepu i powiązanych z nim utworów, obowiązuje na następujących polach eksploatacji: zapisanie i odtworzenie w pamięci urządzenia telekomunikacyjnego w miejscu i czasie przez siebie wybranym oraz dostęp i wyświetlenie za pośrednictwem urządzenia telekomunikacyjnego w miejscu i czasie przez siebie wybranym.
- Klient nie może: wypożyczać, dzierżawić ani odsprzedawać utworów ani żadnej ich części, jak również tworzyć utworów pochodnych na ich podstawie, wykonywać zmian utworów, usuwać informacji o prawach własności lub prawach autorskich, które mogą pojawić się w obszarze utworów, wykorzystywać utworów w celach naruszających obowiązujące przepisy prawa powszechnego lub normy etyczne i moralne.
- Licencja jest nieograniczona w czasie, nieograniczona terytorialnie i niewyłączna, a obowiązuje w stosunku do całości Sklepu i powiązanych z nim utworów. Sprzedawca zachowuje wyłączne prawa do decydowania o zachowaniu integralności Sklepu.
- Publikując w Sklepie dowolne treści a w szczególności: komentarze lub opinie, Klient udziela na rzecz Sprzedawcy nieodpłatnej, nieograniczonej w czasie, nieograniczonej terytorialnie i niewyłącznej licencji w zakresie ich wykorzystania na następujących polach eksploatacji: publikacja w obszarze strony internetowej Sklepu, zapisanie i odtworzenie w pamięci urządzenia telekomunikacyjnego w miejscu i czasie przez siebie wybranym, dostęp i wyświetlenie za pośrednictwem urządzenia telekomunikacyjnego w miejscu i czasie przez siebie wybranym, z zachowaniem prawa do udzielania sublicencji o której stanowią punkty powyżej, w celu umożliwienia Klientom korzystania ze Sklepu.
- Klient przyjmuje do wiadomości, iż zabronione jest dostarczanie do Sklepu lub za jego pośrednictwem, treści:
- bezprawnych,
- mogących wprowadzić w błąd innych Klientów,
- naruszających dobra osobiste Klientów, Sprzedawcy lub osób trzecich,
- powszechnie uznanych za obraźliwe, wulgarne lub naruszające dobre obyczaje, w szczególności: treści pornograficznych, treści propagujących używanie narkotyków lub nadmierne spożywanie alkoholu, treści nawołujących do rasizmu, ksenofobii lub szerzenia nienawiści.
- Sprzedawca jest uprawniony do usunięcia lub moderacji treści, które naruszają postanowienia Regulaminu.
§ 14 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Dane Osobowe przekazywane Sprzedawcy w ramach Sklepu Internetowego przetwarzane są zgodnie z Polityką Prywatności.
§ 15 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane przez Sklep Internetowy zgodne są z prawem polskim i zawierane w języku polskim.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r., Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem zostaną poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeksu Cywilnego.
Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń poprzez: Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej, Stałe Polubowne Sądy Konsumenckie działające przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, Rzeczników Praw Konsumentów, Federację Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. Sposoby dostępu do powyższych trybów i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod adresem: http://polubowne.uokik.gov.pl/.
Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta może również złożyć skargę za pośrednictwem platformy ODR (online dispute resolution) dostępnej pod adresem elektronicznym: https://ec.europa.eu/consumers/odr/. - Treść niniejszego Regulaminu może ulec zmianie w przypadku wystąpienia ważnych powodów, takich jak:
- zmiany przepisów prawa;
- zmiany form płatności;
- zmiany form dostawy;
- zmiany formy prawnej prowadzonej przez Sprzedawcę działalności gospodarczej.
- Regulamin w wersji zmienionej zaczyna obowiązywać w ciągu 14 dni od ogłoszenia Klientom zmiany. Klient ma prawo wypowiedzieć Umowę o świadczenie Usług Elektronicznych w związku ze zmianą Regulaminu kontaktując się ze Sprzedawcą za pomocą poczty elektronicznej na adres: olivia@wysepka.pl.
- Zmiany w niniejszym Regulaminie nie wpływają na Zamówienia, które zostały złożone i zrealizowane przed wprowadzeniem zmian. Zamówienia przyjęte do realizacji realizowane są zgodnie z postanowieniami Regulaminu obowiązującego w momencie ich złożenia.
- Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 28.08.2024 r.