Do budowy Tarmac'a wykorzystano zaawansowane oprogramowanie do optymalizacji kompozytów lotniczych, które zrewolucjonizowało konstrukcję i ułożenie naszego nowego włókna węglowego FACT 8r. 500 elementów tworzących 7 różnych rozmiarów z taką samą charakterystyką jazdy - oto Rider-First Engineered™. Badano każdą warstwę włókna węglowego w każdym rozmiarze ramy, aby zapewnić, że wszystkie nasze cele dotyczące wydajności zostaną osiągnięte. Aby upewnić się, że jazda będzie idealna, każda rama otrzymuje unikalny układ warstw, z różnymi orientacjami i ilościami materiału w określonych obszarach, a czasami nawet wyjątkowymi grubościami i rodzajami karbonu. Aerodynamika to najważniejsza rzecz, jaką możemy zrobić, abyś był szybszy, ale w Tarmac'u dodano właściwości aerodynamiczne bez żadnych kosztów związanych z masą. Dzięki rozwojowi odkryto obszary, w których mogliśmy dodać aero za darmo — nowy kształt widelca i opuszczone tylne rury z przekrojami aerodynamicznymi. Wynik? Tarmac, który jest o około 30 sekund szybszy na 40 kilometrach. Geometria jest oparta na niezliczonych danych Retül i konsultacjach z kolarzami. Dzięki temu opracowano geometrię Performance Road, która perfekcyjnie łączy responsywny przód i krótki rozstaw osi, co zapewnia natychmiastową reakcję i optymalne przeniesienie mocy.