Rower szosowy SPECIALIZED S-Works Tarmac SL8 SRAM RED AXS
90625-0154Tarmac SL8 jest najszybszy dzięki idealnemu połączeniu aerodynamiki, lekkości i jakości jazdy, które wcześniej uważano za niemożliwe do osiągnięcia. Po ośmiu generacjach i ponad dwóch dekadach rozwoju Specialized stworzyło coś więcej niż najszybszy Tarmac w historii — to najszybszy rower wyścigowy na świecie.
Sama aerodynamika czy lekkość nie wygrywają wyścigów — liczy się prędkość. Do jej osiągnięcia konieczne było bezkompromisowe połączenie aerodynamiki, lekkości, sztywności i podatności. Dzięki symulacjom wyścigów z wykorzystaniem rzeczywistych danych zespół Specialized Ride Science ma pewność, że na trasach, które mają znaczenie, Tarmac SL8 jest najszybszym rowerem wyścigowym, jaki kiedykolwiek wyprodukowano — o 16,6 sekundy szybszy na dystansie 40 km, o 128 sekund szybszy w wyścigu Mediolan-San Remo, o 20 sekund szybszy na legendarnym podjeździe Tourmalet.
Ten niezwykły rower wyścigowy wyposażony jest w grupę osprzętu SRAM RED AXS z miernikiem mocy – najlżejszą elektroniczną grupę osprzętu w historii – oraz zestaw kół Roval Rapide CLX II dostosowanych do systemu bezdętkowego. Wszystkie modele S-Works Tarmac SL8 posiadają kokpit Roval Rapide, co obniża masę i daje najszybszą możliwą krawędź prowadzącą.
Aero ponad wszystko
Specialized umieszcza aerodynamikę tam, gdzie ma to znaczenie — na krawędzi prowadzącej — a nie tylko tam, gdzie dobrze wygląda. W ten sposób producent stworzył swój najbardziej aerodynamiczny rower szosowy w historii. Tak, jest bardziej aerodynamiczny niż Venge. Zoptymalizowano go pod kątem maksymalnej wydajności dzięki nowej główce Tarmaca — Speed Sniffer. Przesunięto do tyłu rurę sterową, czyli komponent, który określa szerokość główki ramy, dzięki czemu krawędź prowadząca główki może być znacznie ostrzejsza, gwarantując znacznie niższy opór powietrza. Tarmac SL8 jest zgodny z najnowszymi przepisami UCI i posiada najwęższą, najbardziej aerodynamiczną sztycę, jaką kiedykolwiek stworzyło Specialized, dzięki czemu szybko poruszające się powietrze wokół nóg może przepływać z łatwością. Czyż zwycięstwo nie pachnie słodko?
Minimalna waga, maksymalna aerodynamika
Podczas konstruowania Tarmaca SL8 Specialized wykorzystało wiedzę pozyskaną przy budowie Aethosa, by osiągnąć minimalną wagę dopuszczaną przez UCI, zachowując jednocześnie pełną konfigurację aerodynamiczną. Zespół producenta stworzył ramę ważącą 685 gramów — o 15% mniej niż w przypadku Tarmaca SL7. Priorytetem były dolna rura, rura podsiodłowa i tylna część roweru, gdzie wykorzystano doświadczenie z Aethosa. Kształt ramy przenosi obciążenie tak skutecznie, że dodatkowe warstwy usztywniające z włókna węglowego stają się zbędne.
Piekielnie szybki, niebiańsko sprawny
Dzięki ogromnemu wzrostowi sztywności w stosunku do masy — poprawa o 33% w porównaniu z SL7 — Tarmac SL8 prezentuje wyższy poziom legendarnego prowadzenia, agresywnej reakcji i geometrii przetestowanej w mistrzostwach świata. Rower jest bardziej sztywny w pedałach, bardziej precyzyjny w kierownicy i oferuje nowy poziom komfortu w siodełku, dotąd niespotykany w przypadku roweru wyścigowego. Dzięki technologii Specialized Rider-First Engineering każdy rowerzysta, niezależnie od wzrostu, otrzymuje tę samą bezprecedensową jakość jazdy i prowadzenia. Tarmac SL8 zapewnia o 6% większą podatność w siodełku, gwarantując elastyczność na nierównych trasach, która jest wyjątkowa w świecie rowerów wyścigowych. Sprawdzona geometria Tarmaca i prześwit na opony 32 mm są identyczne jak w SL7, zapewniając łatwe dopasowanie i wszechstronność oraz możliwość montażu większych opon w razie potrzeby.
Płeć nie gra roli
Okazuje się, że pomiędzy dwoma rowerzystami może być więcej różnic niż między rowerzystą a rowerzystką. Żeby zrobić dopasowany rower, nie wystarczą uśrednione dane dla każdej z płci, co oznacza, że podział rowerów na męskie i damskie jest arbitralny i przestarzały. Teraz każdy rowerzysta może w pełni doświadczać zalet Tarmaca SL 8. Płeć nie gra roli.
Specyfikacja
-
Rama
-
Rama
- S-Works Tarmac SL8 FACT 12r Carbon, Rider First Engineered™, Win Tunnel Engineered, Clean Routing, Threaded BB, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc
-
Materiał
- Carbon
-
Waga
- 6.66 kg (rozmiar 56)
-
Rama
-
Napęd
-
Napęd
- 2x12
-
Korbowód
- SRAM RED AXS Power Meter 48/35
-
Przednia przerzutka
- SRAM RED AXS, braze-on
-
Tylna przerzutka
- SRAM RED AXS, 12-speed
-
Manetki
- SRAM RED AXS
-
Kaseta
- SRAM RED XG-1290, 12-speed, 10-33t
-
Łańcuch
- SRAM RED 12-speed
-
Suport
- SRAM DUB BSA 68
-
Napęd
-
Amortyzacja
-
Widelec
- S-Works FACT 12r Carbon, 12x100mm thru-axle, flat-mount disc
-
Widelec
-
Hamulce
-
Hamulce
- SRAM RED AXS, hydraulic disc 160/160 mm rotor
-
Hamulce
-
Koła
-
Rozmiar kół
- 700C
-
Opony
- S-works Turbo Rapidair 2BR, 700x26mm
-
Dętki
- Turbo Ultralight, 60mm Front, 80mm Rear, Presta valve
-
Zestaw kołowy
- Roval Rapide CLX II, Tubeless, 21mm internal width carbon rim, 51mm depth, Win Tunnel Engineered, Roval AFD hub, 18h, DT Swiss Aerolite spokes (przód)
- Roval Rapide CLX II, Tubeless, 21mm internal width carbon rim, 60mm depth, Win Tunnel Engineered, Roval AFD hub, 24h, DT Swiss Aerolite spokes (tył)
-
Rozmiar kół
-
Komponenty
-
Siodło
- S-Works Power with Mirror
-
Kierownica
- Roval Rapide Cockpit, Integrated Bar/Stem
-
Mostek
- Roval Rapide Cockpit, Integrated Bar/Stem
-
Sztyca
- S-Works Tarmac SL8 Carbon seat post, FACT Carbon, 15mm offset
-
Zacisk sztycy
- Tarmac Integrated Wedge
-
Owijka
- Supacaz Super Sticky Kush
-
Siodło
-
Wyposażenie
-
Dodatkowe
- SWAT Roval Head Unit Mount
-
Dodatkowe
-
Pozostałe
-
Płeć
- Męskie
- Damskie
-
Kolekcja
- 2025
-
Płeć
-
Informacje handlowe
-
GTIN (EAN)
- 196625030017
-
Kod producenta
- 90625-0154
- Marka
-
Producent
- Specialized Bicycle Components, Inc.
- 15130 Concord Circle
- CA 95037 Morgan Hill
- Stany Zjednoczone
- info@specialized.com
-
Podmiot odpowiedzialny
- Specialized Europe B.V.
- Utrechtseweg 310 - Building B01
- 6812 AR Arnhem
- Holandia
- info@specialized.com
-
GTIN (EAN)
Geometria
44 | 49 | 52 | 54 | 56 | 58 | 61 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Crank Length | 165mm | 165mm | 170mm | 172.5mm | 172.5mm | 175mm | 175mm |
Handlebar Width | 380mm | 380mm | 400mm | 400mm | 420mm | 420mm | 440mm |
Stem Length | 75mm | 75mm | 90mm | 100mm | 100mm | 110mm | 110mm |
Saddle Width | 155mm | 155mm | 155mm | 143mm | 143mm | 143mm | 143mm |
Seatpost Length | 300mm | 300mm | 300mm | 380mm | 380mm | 380mm | 380mm |
A Frame Stack | 501mm | 514mm | 527mm | 544mm | 565mm | 591mm | 612mm |
B Frame Reach | 366mm | 375mm | 380mm | 384mm | 395mm | 402mm | 408mm |
Stack to Stem | 509mm | 522mm | 535mm | 552mm | 573mm | 599mm | 620mm |
Reach to Stem | 363mm | 372mm | 377mm | 381mm | 393mm | 400mm | 406mm |
C Head Tube Length | 99mm | 109mm | 120mm | 137mm | 157mm | 184mm | 204mm |
D Head Tube Angle | 70.5° | 71.75° | 72.5° | 73° | 73.5° | 73.5° | 74° |
E BB Height | 266mm | 266mm | 266mm | 268mm | 268mm | 268mm | 268mm |
BB Drop | 74mm | 74mm | 74mm | 72mm | 72mm | 72mm | 72mm |
Trail | 71mm | 63mm | 58mm | 58mm | 55mm | 55mm | 52mm |
Fork Length, Full | 370mm | 370mm | 370mm | 370mm | 370mm | 370mm | 370mm |
Fork Rake/Offset | 47mm | 47mm | 47mm | 44mm | 44mm | 44mm | 44mm |
Front Center | 572mm | 574mm | 577mm | 579mm | 592mm | 606mm | 613mm |
F Chainstay Length | 410mm | 410mm | 410mm | 410mm | 410mm | 410mm | 410mm |
G Wheelbase | 970mm | 973mm | 975mm | 978mm | 991mm | 1006mm | 1013mm |
H Top Tube Length, Horizontal | 496mm | 509mm | 531mm | 541mm | 563mm | 577mm | 595mm |
I Bike Standover Height | 723mm | 735mm | 746mm | 768mm | 786mm | 808mm | 834mm |
J Seat Tube Length | 433mm | 445mm | 456mm | 473mm | 494mm | 515mm | 545mm |
K Seat Tube Angle | 75.5° | 75.5° | 74° | 74° | 73.5° | 73.5° | 73° |
Gwarancja
Wszystkie produkty sprzedawane w naszym sklepie objęte są dwuletnią gwarancją producenta.
Niektórzy producenci oferują możliwość przedłużenia gwarancji. Szczegółowe warunki przedłużonej gwarancji znajdziesz na poniższych informacjach od producentów: Specialized, Scott, Puky, Unibike
Pakowanie i dostawa
Usługa premium Komfort 59.00 zł
rower złożony w 99%, praktycznie gotowy do jazdy
Preferujesz bardziej komfortową opcję i chcesz móc korzystać z jednośladu zaraz po otwarciu pudełka? Nasi mechanicy rowerowi złożą Twoje nowe dwa kółka przed wysyłką i spakują do specjalnie zaprojektowanego przez nas kartonu na złożony jednoślad.
Rower złożony w 99% jest niemalże gotowy do jazdy – musisz jedynie ustawić w nim kierownicę i przykręcić pedały. W zestawie z jednośladem otrzymasz wszystkie potrzebne narzędzia.
Zgodnie z wymogami producenta, rowery marki Unibike wysyłamy wyłącznie w opcji Komfort.
Rowery elektryczne wysyłamy wyłącznie w opcji Komfort.

Usługa podstawowa Standard Za darmo
rower do samodzielnego złożenia
Masz umiejętności i wiedzę umożliwiające samodzielne złożenie roweru? Możesz zamówić swój nowy jednoślad w formie, jaka przychodzi od producenta – do własnoręcznego złożenia. Od początku do końca procesu masz całkowitą kontrolę nad montażem każdego z komponentów, regulacją przerzutek i hamulców, czy ustawieniem części pod siebie.
Opcja samodzielnego złożenia sprawdzi się u doświadczonych kolarzy, którzy doskonale znają budowę roweru i wiedzą jak należy tego dokonać. Przy samodzielnym montażu potrzebujesz dobrze wyposażonego warsztatu – narzędzia do montażu nie są wysyłane wraz z rowerem.
Przed wyborem tej opcji zapoznaj się z warunkami gwarancji. Wielu producentów wymaga, by rower przeszedł przegląd po przejechaniu 100 km aby spełniał warunki gwarancji.

Niezależnie od tego czy wybierzesz rower do samodzielnego złożenia czy złożony w 99%, pamiętaj by sprawdzić karton przy kurierze. Jednoślady dostarczamy za pomocą kuriera AmbroExpress, z możliwością dokupienia usługi wniesienia paczki do domu przez zespół dwóch kurierów.
Gdy karton z rowerem już będzie w twoich rękach przed jego otwarciem dopilnuj, by znajdował się we właściwej pozycji – nasze kartony ze złożonymi rowerami posiadają specjalne strzałki umożliwiające odróżnienie góry od dołu, kartony producentów posiadają swoje oznaczenia, często w postaci logo marki. Otwierając karton uważaj, by się nie skaleczyć – takie paczki zamykane są za pomocą dużych, ostrych zszywek.
Po otwarciu w kartonie znajdziesz wszystkie części roweru gotowe do złożenia w przypadku wyboru usługi Standard lub złożony rower, w którym należy obrócić i dokręcić kierownicę oraz zamontować pedały w przypadku usługi Komfort.
Rowerki biegowe dostępne w naszym sklepie nie podlegają usłudze złożenia i dostarczane są standardowym kurierem.
Dodatkowe opcje dla klientów z Trójmiasta i okolic
Klienci mieszkający w Trójmieście i jego okolicach mogą skorzystać także z dwóch możliwości, w których otrzymają rower złożony w 100%.
Dostawa własna Wysepka od 100.00 zł
Nasz pracownik dostarczy do ciebie całkowicie złożony i przygotowany do jazdy rower, pomoże z ustawieniem siodełka oraz odpowie na twoje pytania związane z zakupionym sprzętem.
Opłata za dostawę wynosi 100.00 zł dla pierwszych 15 kilometrów. Każdy kolejny kilometr to dodatkowy koszt 5.00 zł. Odległość liczona jest od naszego sklepu przy al. Grunwaldzkiej 470 w Gdańsku. Usługa świadczona jest do 100 km.
Odbiór osobisty Za darmo
Zakupione produkty możesz odebrać osobiście w naszym sklepie stacjonarnym w hali Olivia w Gdańsku. Otrzymasz od nas wiadomość, gdy gotowy do jazdy rower będzie czekał na odbiór w salonie.