Scott Patron - rewolucja w e-MTB na sezon 2025

Nowe modele Scott Patron w ofercie 2025

Fot. Scott

Marka Scott zaczyna uchylać nam rąbka tajemnicy swojej oferty na sezon 2025. Jedną z ciekawych nowości wśród prezentowanych modeli jest odmieniony Patron eRide. Pełna amortyzacja z doskonale zintegrowanym systemem elektrycznego wsparcia jest czymś, koło czego żaden miłośnik e-MTB nie może przejść obojętnie. Sprawdźmy więc, czym wyróżniają się nowe modele z serii Scott Patron i dlaczego ta nowość może stanowić małą rewolucję na rynku elektrycznych rowerów górskich.

Kluczowe cechy modelu Patron eRide

Rower e-MTB Scott Patron stanowi doskonałe połączenie mocy, precyzji i innowacji, w której nowoczesne technologie spotykają się z niezrównaną konstrukcją.

Elegancka konstrukcja

Zintegrowana konstrukcja tylnego amortyzatora i komponentów napędu elektrycznego sprawia, że rama modeli Scott Patron wygląda doskonale, a jednocześnie jest łatwa w serwisowaniu za pomocą łatwego dostępu do poszczególnych części.

Gładkie zawieszenie

Dobrze wyważony układ amortyzacji został połączony z systemem TracLoc, by zapewniać doskonałe prowadzenie jednośladu niezależnie od pokonywanego terenu.

Zrównoważona geometria

Geometria modeli z tej serii została uważnie przemyślana i zaprojektowana tak, by zapewniać najlepsze wrażenia zarówno podczas poruszania się w dół góry, jak i w czasie podjazdów. Prowadzenie Scott Patron jest stabilne i responsywne.

Mocny silnik

Modele Patron wyposażone są w mocny napęd oparty na jednostce Bosch Performance CX wyróżniającej się momentem obrotowym 85 Nm. W połączeniu z akumulatorem o pojemności 800 Wh napęd oferuje płynną, potężną pomoc w poruszaniu się, która zapewnia naturalne uczucie i jazdę bez wysiłku.

Fot. Scott

Podział modeli Scott Patron 2025

Najnowsze propozycje z tej serii zostały stworzone z myślą o najtrudniejszych trasach i największych wymaganiach, oferując przy tym imponującą moc i zasięg. Dostępne są dwie wersje – Patron ST oraz Patron 900 – gotowe na gładkie szlaki, jak i najtrudniejszy teren.

Scott Patron ST

Seria ST, czyli Super Trail została zbudowana z myślą o technicznej, agresywnej jeździe po trudnych i wymagających szlakach. Wzmocnione komponenty zaprojektowane są tak, by wytrzymywać intensywne zjazdy i większe uderzenia. Znajdziemy w nich 170 mm skoku z przodu oraz tylny amortyzator piggyback, dzięki którym uzyskujemy maksymalną kontrolę i stabilność w miejscach dostarczających adrenaliny. ST to model o sprawności zjazdowej, który dzięki wyposażeniu w napęd elektryczny Bosch zapewnia wydajność i moment obrotowy potrzebne do pokonywania stromych podjazdów.

Scott Patron 900

Ta seria została zaprojektowana z myślą o wszechstronności i doskonałej zabawie, dzięki czemu rowery z tej rodziny świetnie posłużą entuzjastom szlaków poszukującym pojazdu na rozmaite warunki. Znajdziemy tu amortyzację o skoku 150 mm zarówno z przodu, jak i z tyłu, co czyni modele Patron 900 wszechstronnymi i doskonale zoptymalizowanymi pod kątem szlaków maszynami, które niezawodnie działają na podjazdach, jak i zjazdach. Seria zapewnia komfort i kontrolę, jest niezawodnym rozwiązaniem all-mountain, które dostosowuje się do każdej sytuacji na szlaku.

Konstrukcja ramy rowerów Scott Patron

Nowa odsłona serii oferuje trzy rodzaje ram – wykonaną w pełni z karbonu, aluminiową oraz łączoną, w której główna część wykonana jest z włókna węglowego, a tylny trójkąt ze stopu. Niezależnie od wykorzystanego materiału, każda z ram posiada tą samą, nowoczesną geometrię, innowacyjną integrację oraz elegancki wygląd, które zapewniają spójne wrażenia na każdym z modeli.

W modelach z linii ST oraz 900 znajdziemy 150 mm skoku ramy, dzięki czemu propozycje z obu serii wyróżniają się wszechstronnością. W porównaniu z poprzednim modelem amortyzator został przesunięty do niższej i bardziej scentralizowanej lokalizacji, co poprawia rozkład masy i wydajność jednośladu. Przeprojektowane osłony z mechanicznymi i magnetycznymi mocowaniami zapewniają łatwy dostęp do zintegrowanych komponentów.

Z pomocą 55 mm linii łańcucha znalazło się tu miejsce na opony do szerokości 2.6”, co umożliwia lepszą personalizację osobom poszukującym dodatkowego komfortu, a także zapewnia większy prześwit dla lepszej wydajności w błotnistych terenach.

Geometria ram Patron ST i 900

Platformy z tej serii oferują zabawę, wydajność, kontrolę i komfort z pomocą kluczowej dla tego równowagi. Geometria ram została zaprojektowana tak, by zapewniać zwinność i pewność na zjazdach przy zachowaniu mocy i wydajności w czasie podjazdów.

Modele z obu serii posiadają 150 mm tylnego skoku, połączone z widelcem o skoku 150 mm w modelach Patron 900 oraz przednią amortyzacją o skoku 170 mm w wersji Patron ST. Pierwsza propozycja wyróżnia się większą wszechstronnością, podczas gdy druga z nich oferuje dodatkową kontrolę na trudniejszych zjazdach.

Technologie zastosowane w rowerach Scott Patron 2025

Nadchodzące nowości to nie tylko nowoczesna geometria czy system amortyzacji – znajdziemy w nich także ciekawe rozwiązania technologiczne poprawiające wrażenia z jazdy.

Technologia zintegrowanego zawieszenia

Nowe modele Patron wykorzystują sprawdzoną i opatentowaną przez Scott technologię zawieszenia, która obniża środek ciężkości roweru, poprawiając przy tym osiągi. Takie ulepszenie konstrukcji zapewnia doskonałe prowadzenie i wyróżnia się stabilną, budzącą zaufanie jazdą. Amortyzator chroniony jest przed czynnikami atmosferycznymi, co odpowiada za zachowanie jego wydajności, a całość przemyślanej konstrukcji składa się na imponujący i efektowny wizualnie pojazd.

Osłona silnika

Zastosowana w modelach Patron osłona silnika jest inspirowanym motocrossem, najgrubszym elementem, który kiedykolwiek opracował i wyprodukował producent. Taka osłona zapewnia wyjątkową ochronę umożliwiającą bezawaryjne poruszanie się w trudnych warunkach na szlaku. Jednocześnie, osłona jest łatwa w demontażu, co ułatwia prace konserwacyjne przy silniku.

Zarządzanie okablowaniem

Każdy rodzaj przewodu zastosowanego w modelach Patron został umieszczony tak, by zapewnić możliwie najbardziej naturalną drogę jego wejścia i wyjścia z ramy. Unikanie niepotrzebnych zagięć ma na celu zapewnienie optymalnej funkcjonalności i zmniejszenie tarcia.

Fot. Scott

System amortyzacji TracLoc

Modele Patron 900 zostały wyposażone w zastrzeżoną przez Scott konstrukcję zawieszenia TracLoc. System ten łączy amortyzator z pilotem na kierownicy umożliwiającym przełączanie się między trzema trybami zawieszenia dla zachowania wszechstronnej wydajności.

Przejście z trybu Descend w Traction Control zmniejsza objętość powietrza w amortyzatorze oraz włącza regulację tłumienia kompresji. Takie zastosowanie odpowiada także za zmiany w dynamicznej geometrii roweru – znajdujemy się wyżej na pojeździe, co zwiększa prześwit i pozwala skuteczniej przenosić moc na szybkich singletrackach i technicznych podjazdach. Rower staje się więc bardziej zwrotny i zwinny, bez utraty przyczepności i czułości.

Znajdziemy tu także możliwość blokady amortyzatora, która doskonale sprawdzi się na długich podjazdach oraz podczas pokonywania gładszych powierzchni w czasie jazdy do miejsca docelowego. Zastosowany w tym trybie mechanizm przedmuchiwania chroni amortyzator przed uszkodzeniem w przypadku nieoczekiwanych uderzeń.

Dostęp do amortyzatora i baterii

Akumulator i amortyzator posiadają niezależne miejsca dostępu, co pozwala na ich szybszą konserwację z zachowaniem mniejszej liczby etapów demontażu. Zastosowane w konstrukcji ramy beznarzędziowe osłony na magnesy zabezpieczone są mechanizmem blokującym, co odpowiada za niezawodne działanie i łatwy dostęp do komponentów gdy tego potrzebujemy.

Potężne możliwości

Zintegrowany akumulator Bosch o pojemności 800 Wh zapewnia mnóstwo zasięgu podczas pokonywania wymagających, górskich ścieżek. Płynnie zintegrowana w ramie bateria ukryta jest za drzwiczkami w dolnej rurze, co pozwala łatwo wyjmować akumulator do ładowania.

Kontrola bez wysiłku

Dla stałej kontroli nad napędem zastosowane zostały wyświetlacze i piloty Bosch oferujące łatwą zmianę trybów wsparcia oraz możliwość śledzenia jazdy bez odwracania uwagi rowerzysty. Konstrukcja zastosowanych dodatków jest minimalistyczna, dzięki czemu świetnie wpasowuje się w design rowerów.

Zoptymalizowana kontrola dla większej prędkości

Wybrane modele Patron wyposażone są w dodatkowy system hamowania Bosch ABS Pro, dzięki któremu poprawiona jest trakcja na trudnych nawierzchniach. Technologia automatycznie dostosowuje ciśnienie hamowania na podstawie aktualnych warunków, dzięki czemu rowerzysta może w pełni skupić się na szlaku. Osoby, którym zdarza się hamować zbyt późno docenią system Bosch ABS oferujący kontrolę i optymalizację prędkości, umożliwiający późniejsze hamowanie.

Zestaw wykończenia Syncros

Modele Scott Patron wyposażone są w kokpit Syncros Hixon w wersji jednoczęściowej z karbonu lub dwuczęściowy, w którym kierownica i mostek są osobne. Obie z tych opcji występują w wersjach 15 mm i 25 mm zależnych od rozmiaru ramy oraz dwóch długościach mostka. Kąt główki ramy można regulować, a mocowanie komputera, świateł czy innych akcesoriów posiada wiele możliwości ustawienia. Przewody są starannie poprowadzone pod kierownicą, co prowadzi do czystego, dobrze wyglądającego kokpitu.

Fot. Scott

W naszym sklepie w zbliżającym się sezonie znajdziecie dwa modele z najnowszych propozycji marki Scott. Patron 910 to model oparty na łączonej ramie z karbonu z tylnym widelcem z aluminium, wyposażony w bezprzewodową przerzutkę SRAM S1000 Eagle AXS z 12 biegami. Sztyca dropper, amortyzacja 150 mm z przodu i z tyłu oraz niezawodne komponenty Syncros to połączenie doskonałe do pokonywania zróżnicowanych tras. W ofercie będziemy również posiadać model Scott Patron 920 w kolorze czarnym oraz gliniano-różowym. Ta wersja oparta jest na aluminiowej ramie i wyposażona w znany i ceniony napęd Shimano Deore. Wysokiej klasy napęd elektryczny zapewni niezapomniane wrażenia jazdy pod górę, jak i zjazdów.

Zachęcamy do obserwowania naszej strony oraz mediów społecznościowych, by nie przegapić tych i wielu innych ciekawych nowości, jakie wkrótce będą pojawiały się w naszej ofercie.

Historia roweru – jak powstały dwukołowce?

Historia roweru – jak powstały dwukołowce?
Klaudyna

Cofamy się o ponad 200 lat i sprawdzamy, jak wyglądały pierwsze rowery. Wyrusz z nami w sentymentalną podróż po historii i puść wodze fantazji o możliwych zmianach w dwukołowcach.

Czytaj więcej

Scott Patron - rewolucja w e-MTB na sezon 2025

Scott Patron - rewolucja w e-MTB na sezon 2025
Klaudyna

Poznaj bliżej zmiany w linii rowerów Scott Patron i dowiedz się, dlaczego mają szansę przynieść rewolucję na rynku elektrycznych rowerów górskich.

Czytaj więcej

Zobacz jak składane są rowerki Woom w Świebodzinie

Zobacz jak składane są rowerki Woom w Świebodzinie

Marka rowerków dla dzieci Woom zaprasza w podróż po jednej ze swoich fabryk, gdzie możemy bliżej przyjrzeć się dokładności, z jaką traktowane są jej pojazdy.

Czytaj więcej

Rowery Kross 2025 - gravelowe nowości w ofercie polskiego producenta

Rowery Kross 2025 - gravelowe nowości w ofercie polskiego producenta
Klaudyna

Co zmieniło się w gravelach marki Kross na sezon 2025? Sprawdź nowości w rodzinie rowerów Esker.

Czytaj więcej

check Produkt dodany do porównania.

check Produkt dodany do listy życzeń

Loading...